onsdag 19 september 2012

Service på sågen...

Nu har jag kört så mycket med motorsågen att den börjar "gnälla" lite. Ja, den klagar och håller på så att jag var tvungen att bege mig till Husqvarna serviceställe för att få tyst på den. Min Jonsered CS2137 är alltså på service för första gången sen den köptes för ca 5 år sedan så det är verkligen på tiden.

Varför sågen gnällde? Man ska undvika att såga i för mycket gräs, högt gräs! För att gräset snor sig runt axeln som driver kedjan men den driver också oljepumpen. När gräset trycker på oljepumpdrivningen för mycket och länge, går pumpen sönder. Så nu väntar jag på att pumpen levereras till servicestället så de kan sätta ihop min nyservade motorsåg igen.
 Är den klar till fredag så blir att ta ner några träd i kommande helg. Om inte så blir det bara att lägga locket på brunnen och jag skojar inte, jag ska lägga locket på brunnen, mer om detta om några dagar.

Vi har också fått in lite bygglovshandlingar från Götenehus som vi håller på att kolla på. Det är bara det här med att min fotograf är ute och reser och hon kommer inte hem förrän torsdag kväll. Jag vill att hon hinner titta på det också! Jag tycker det ser bra ut i alla fall, förutom att Metria har fel i nybyggnadskartan och den SKA vara rätt, nåja vi tar det på fredag. På återseende mina vänner.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar