lördag 29 september 2012

Nykapat

Sitter i fåtöljen efter dagens kap och känner mig ganska nöjd med den, dagen alltså. Gick riktigt bra, mycket beroende på den ny-servade sågen och att kedjan var riktigt vass. Efter ett tag blev lite slö igen men min specielle sågkedje-filatelist kom till undsättning och både filade kedjan och hjälpte till med trädfällning också. En hel del träd är nu ved som ni ser på dessa bilder.






 Den här björken är ett litet bekymmer då den lutar åt fel håll dvs åt hästhagen till, vilket inte funkar så bra då nog grannen kan ha invändningar mot att vi fäller träd på deras hästar. Vi löser det!



De här två är också lite besvärliga men de får också ge sig så småningom.




Så kan en lördag gå till på Öland, när man har en fräsch såg och inget annat för sig. Vi ses snart igen!

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag vill bara visa att det finns en ny webbutik som heter www.aleka.se som innehåller över 8000 lås, brand och säkerhetsprodukter. Tänkte om ni vill gå in och se om det är nåt som passar. Om ni har nån plats för länkar får ni gärna lägga in min länk om ni tycker sidan är bra och relavant.
    Tack på förhand.
    Mvh//

    Hans-Åke på Aleka

    SvaraRadera
  2. Hej Hans-Åke kul att du hittade hit! Klart att jag lägger en länk till Aleka. Peder

    SvaraRadera