fredag 21 september 2012

Restnoterad

Oljepumpen var restnoterad när jag skulle hämta min nyservade Jonsered CS 2137 idag. Så det blir inget sågande på tomten denna helg. Lite kul tyckte jag det var när killen i affären visade följesedeln på den restnoterade delen för det stod att oljepumpen kommer vecka 38! Jaha och vilken vecka är vi i nu då? Fredag som det är idag, jo det är ju vecka 38! Förmodar att leveransen redan gått iväg när pumpen kom men det kan inte varit mer än timmar emellan. Jaja vad gör väl en helg på tomten med motorsågen, förutom lite abstinens, inte mycket. Frugan blir väl lite glad hoppas jag då jag kan eventuellt putsa något fönster eller tvätta kanske.

Vi har i alla fall svarat säljaren på Götenehus nu om förslaget på bygglovsansökningshandlingarna (vilket ord, kan man skriva så?) och det var rätt ok som sagt bara Metrias miss som jag har påpekat att så kan det inte se ut. Annars är vi nöjda, garaget blir med taklutning 22 grader istället för som husets 27 eftersom garaget kommer att se högre ut på grund av lite nivåskillnad på tomten mellan hus och garage.

Blir ett inlägg senare i helgen efter det lite kortare besöket på tomten nu när inte motorsågen är tillgänglig. Det blir bara lite fix med locket till brunnen och hjälpa grannen med hans brunn. Möjligen kan det bli lite körande med grannens traktor, vi får se! Nästa inlägg på söndag kväll om jag inte är för trött förståss, vi hörs då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar