lördag 1 september 2012

Efter regn kommer sol....

Visst är det så, eller hur? Vi har haft det precis så fredag och lördag, först regn på fredagen och ett tag bara öste det ner, men så idag på eftermiddagen kom solen och det blev en kanonfin eftermiddag och kväll.

Fredagen var det tänkt att på morgonen börja med två besök på bilprovningen i Borgholm! Två tänker du kanske, ja....... bilen, husvagnen och släpet! Började med husvagnen och egentligen var det redan på torsdag kväll det började eftersom besiktningen var vid 07:40. Så för att inte behöva gå upp i svinottan kopplade jag på husvagnen till bilen fast det var inte det jobbigaste! Det var att få husvagnen i position så det gick att koppla på den till bilen och det gjorde jag i torsdagskvällens regn. Vid nio-snåret på kvällen alldeles själv men det gick!

Besiktningarna då, kanske ni vill veta? Inte? Ah men det gick bra ändå, fast andra gången jag kom till bilprovningen vid 08:40 alltså en timme senare och fick samma bilprovare, höjde han på ögonbrynet en aning. Här igen!!?? Ja sa jag, det gäller att passa på när man har flyt för det hade jag då både bil, husvagn och släp gick igenom med blanka papper. Då ska ni veta att bilen är från 1998, en gammal häck precis som sin ägare!

Efter det hade jag tänkt vara på tomten och dra ris resten av dagen men efter en timme gav jag upp. Varför, det regnade ju och naturligtvis ligger mitt regnställ hemma i lägenheten, bara en sådär 23 mil bort, suck. Så dyngsur både i kropp och själ fick jag sitta vackert i stugan vi hyr och kolla på film istället, efter en varm och go dusch.

På kvällen kom frugan och hon var sen eftersom vi hade planerat att träffa den tilltänkta kontrollansvariga vid kl 19:00. Ja hon kom cirka 45 sekunder innan kontrollansvariga kom. Det var till och med så att frugan hade kört om Eva som hon heter på väg till oss! Vi visade henne hur vårt bygge är tänkt och så hade vi ett givande samtal om hur vi skulle kunna jobba ihop om vi väljer henne som kontrollansvarig för vårt husbygge. Efter att hon åkt tog frugan och jag beslut att gå vidare med Eva fast hon har inte fått besked ännu, det ordnar vi imorgon!

Idag lördag var en riktigt fin dag framför allt på eftermiddagen. Även om vi tog det lugnt på morgonen och förmiddagen kom vi igång riktigt bra i det fina eftermiddagsvädret. Fick oväntat hjälp av grannens ena dotter som hade lite tråkigt och ville hjälpa till. De som klagar på dagens ungdom har inte en susning om vad de pratar om. Det var som sagt riktigt roligt, tack snälla!

Här kommer ett gäng med bilder på hur det såg ut efter vi var klara till kvällen, håll till godo!

















 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar