måndag 10 september 2012

Helgens arbete på tomten

Den här helgen var ganska fullmatad med aktiviteter som är förknippat med vårt husbygge på Öland. Först så var vi ju i Karlskrona hos Mathilda på Götenehuskontoret på Hantverkargatan 11B. Efter det åkte grannen och jag på Öland till Böda Cementgjuteri. Detta var alltså på fredagen men den var inte slut ännu för jag hann lite röj på tomten också. Det var lite kvar som jag hade fällt och kapat upp förra helgen som låg kvar, det tog jag hand om på fredagseftermiddagen och lite på tidiga kvällen. Men före det så kunde jag inte låta bli att kolla lite på ungefär var på tomten huset skulle hamna, vilket man kan ana sig till på dessa bilder. Eller vad säger ni?



 

 




Lördag morgon kommer då är det förberedelser till firande av frugans födelsedag och sen kom en hög med släktingar. När alla hade åkt drog jag på mig röjarkläderna och tog ett nappatag till på tomten. Vi börjar ana slutet nu, även om det är många timmars jobb kvar innan allt är röjt och alla träd vi vill ha bort ligger ner. På kvällen precis i skymningen tog vi en liten promenad i omgivningarna, det var riktigt trevligt.



Så kommer söndagen och vi tar det lite lugnt på morgonen och förmiddagen men vid tolvsnåret går motorsågen igång igen. Ett par timmar till hinner gå innan det är dags för lite käk och sen återstår det att åka från Öland för denna helgen. Så här såg det ut i helgen som var i alla fall. Varsågoda.
 
  



 


 






 

Men nästa helg åker jag dit igen, den helgen kan inte min hustru följa med då hon ska till US i jobbet. Fast svågern har lovat att komma till undsättning på lördagen vilket passar alldeles ypperligt, då han som sagts tidigare här på bloggen, är en fena på att slipa kedjan till motorsågen. Den har blivit riktigt slö igen så det behövs verkligen. Till dess ha det så bra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar