fredag 27 juli 2012

Svågern kom med filen(& motorsåg)

Jodå visst kunde svågern komma vilket var tur för mig för min motorsågskedja var rejält slö :(. Han kom vid tvåtiden och då hade jag hållit på sen 11-snåret.Jag måste säga att det hjälpte mycket att fila kedjan till motorsågen för det var en stoooooor skillnad. Vi höll på till 17:30 och jag kan tala om att det märks att jag har ett skrivbordsjobb!!!!!!!

Men kolla själva på dessa bilder tagna av hustrun efter välförtjänt middag från Evas kroppkakor fast eftersom jag äter LCHF så tog jag sallad och grillat kött (mums).

Och så föll björken rätt in där..........
 
De faller en efter en och högen växer eller rättare sagt högarna.
 Trött men mycket nöjd med dagen.
 Lite till är uppsamlat till eldningshögen till vänster om mig.
 
Men det finns en hel del kvar att flytta fortfarande. 
 Syns inte riktigt på bilden men den björken var rätt grov, dryga halvmetern i diameter, puh.
Jag blir nästan svettig igen bara av att titta på bilderna. Får se om jag fortsätter imorgon eller inte, det får ni se i nästa inlägg, ha en bra kväll, det har jag tänkt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar