torsdag 26 juli 2012

Dagens ris

Ja, det går framåt med ris och sly, inte så fort men det går framåt. Så här ser det ut nu i alla fall.

 Högen har växt, ja jag vet det syns knappt, men jag lovar det är mer i högen sen i morse.
 Och där stod det flera små träd faktiskt precis där jag pekar.
 Om man klickar på bilden syns de färska stubbarna.


Här ligger det värme på marken, kan garantera att de representerar värme. Var nära 28 grader idag och man blir i allra högsta grad varm av det. Svetten lackade ordentligt och riktigt trött blev jag, fast nu efter en god middag (grillat), sittandes framför datorn och tv så känns det riktigt bra.

Imorgon blir det nya tag på samma sätt om motorsågen vill förstås, kedjan börjar bli lite slö och jag är helt kass på att vässa den med fil. Kanske kan jag locka hit svågern igen.....hmmmmmm....ja han är en fena på både motorsågning och slipa/vässa sågkedjor, ringer och kollar sen.

Mer kommer imorgon, vi ses då.

2 kommentarer:

  1. Imponerande insats, i synnerhet om tänker 28 C!
    Ta det lugnt, ta en öl - också :-)

    /Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men jag byter nog öl mot whisky en liten en.

      /Peder

      Radera