fredag 5 april 2013

I väntan på startbesked

En bra dag, även om jag har sovit i en husvagn som nästan är lika gammal som jag själv! Men jag får väl säga att vi båda har åldrats som ett riktigt fint årgångsvin eller whisky. Nu yrar han, tänker ni nog, tja kanske det men det är en bra dag. Vi har haft vårt tekniska samråd med vår handläggare på SBF i Borgholm, Ulf som han heter samt säljaren på Götenehus Mathilda och vår KA Eva.

Vi gick igenom kontrollplanen mer eller mindre punkt för punkt, så det tog ju en liten stund men det var inga överraskningar där. Lite diskussioner om dränering samt hur högt huset ska vara men inget som ska ställa till något som jag kan se. Ytterdörren var uppe för diskussion också i och med att handläggaren ville det skulle kollas särskilt men det är heller inget som jag oroar mig för. Det är en dörr från Bordörren som är en pardörr i en serie som heter Harmoni med modell beteckning "VENUS CYD 834PG" och om ni vill köpa en sån kan jag meddela att ni får hosta upp nästan 40 papp.

Vår KA skulle uppdatera kontrollplanen med några små förändringar och jag har skickat in kopia på byggfelsförsäkringen från Garbo och som jag förstod på handläggaren så var det inget kvar efter dessa två saker är inskickade. Nästa vecka kommer det ett startbesked med posten (eller mejl eller kanske både och). Det betyder att tidsplanen vi satte förra året ligger helt rätt, det ni, men så är jag professionell produktionsplanerare också!

Ja just det, vi har fått adress till vår fastighet, kan härmed officiellt meddela att adressen är Dankvägen 11!

Jag firade detta med att släpa på lite mer ris och kapa av en del stockar som inte hanns med förra helgen. Bevis ser ni här nedan.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar